donderdag 31 mei 2012

armband met nep drop - dutch bracelet with fake dropjes

Mijn vriend zijn familie uit Australie is te gast in Nederland en het leek me leuk iets typical Dutch te maken.
Ik heb malletjes gemaakt van dropjes en volgegoten met Pourplast, de Pourplast heb ik zwart gemaakt met een paar druppels zwarte pigmenten. Na een minuut of 20 heb ik de figuurtjes voorzichtig uit de malletjes gewipt en er kettelstiften ingeprikt en daana alles verder laten harden. Nadat het hard was de kettelstiften korter geknipt met een tangetje en oogjes gemaakt. 1 hartje heb ik achtergehouden, hier heb ik een fotootje van het stel ingeplakt en afgewerkt met een doorzichtig laagje sieraden hars. Nadat alles hard was alles met oogjes aan een armbandje gehangen. Ben benieuwd wat ze ervan vinden. Ik ga binnenkort zeker nog meer zelf sieraden maken. Heb al ideetjes om ook sieraden te gaan maken met andere nep snoep thema's, eigenlijk veel te veel ideetjes maar te weinig tijd...




5 opmerkingen:

  1. Dit is echt TE GEK!!!!! Ik ben bang dat ik met zo een armband de hele dag zin zou houden in drop. Maar ik vind hem echt helemaal top! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is erg leuk ontvangen, ook de rest van de aanwezigen vonden het leuk, het verbaast me altijd dat mensen denken dat het moeilijk is want het is zo makkelijk eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super dat is net wat voor mijn moede en mij.....al ben ik bang dat ik me zal vergissen...hap weg....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey,
    ik ben ook aan de slag gegaan met Ice Resin. Maar ik heb een probleem met het drogen. Die van mij liggen nu al ongeveer een week te drogen en ze zijn nog steeds niet helemaal droog.
    Hoe heb jij die van u droog gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen